Portal dla przedsiębiorców i właścicieli firm. Aktualności, porady, historie sukcesu.

Czym dokładnie jest marketing internetowy oraz jakie korzyści może przynieść każdej firmie

czym jest marketing internetowy
Czym jest marketing internetowy i jakie korzyści może przynieść firmie? Foto: Materiały prasowe

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to szereg działań, które mają za zadanie sprzedaż usług i produktów oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy za pośrednictwem narzędzi związanych z wykorzystaniem internetu. Marketing internetowy to zatem różne działania w firmie, które mają doprowadzić do zdobycia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży. Marketing internetowy to również najprężniej rozwijająca się dziedzina marketingu, ponieważ znaczenie internetu w życiu praktycznie wszystkich ludzi w ostatnich latach bardzo wzrosło.

Dodatkowo ciągły rozwój technologii sprawia, że specjaliści od marketingu mają do dyspozycji coraz więcej nowoczesnych narzędzi, które znacznie ułatwiają przeprowadzanie skutecznych działań promocyjnych i sprzedażowych. Ze względu na dużą konkurencję w internecie prowadzenie działań marketingowych jest dużym i bardzo ciekawym wyzwaniem.

Na czym polega marketing internetowy – podstawowe działania w ramach marketingu internetowego

Reklama internetowa składa się z wielu elementów, a zakres działań w ramach promocji firmy w internecie ogranicza się jedynie wyobraźnią. Wśród najpopularniejszych działań marketingu internetowego wyróżnia się m.in.

  • kampanie reklamowe Google Ads
  • pozycjonowanie stron www i optymalizacja SEO
  • content marketing i prowadzenie bloga internetowego
  • prowadzenie profili w mediach społecznościowych
  • reklamy na portalach społecznościowych
  • remarketing
  • video marketing i prowadzenie kanału na YouTube
  • email marketing
  • marketing wirusowy oraz wszelkiego rodzaju współpraca z influencerami

Głównymi celami marketingu internetowego jest generowaniu ruchu na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub za pomocą kampanii reklamowych w celu zwiększenia rozpoznawalności marki i zachęcenia odbiorców do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

Najważniejsze korzyści z marketingu internetowego

Przedsiębiorcy decydujący się na wykorzystanie nowych metod marketingowych zazwyczaj chcą osiągnąć przede wszystkim większą sprzedaż lub aktywność klientów. Jest to jednak możliwe tylko przy osiągnięciu poszczególnych mniejszych celów. Jednym z nich jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej lub na profilu firmy w mediach społecznościowych. Ważną zaletą marketingu internetowego jest to, że w porównaniu do tradycyjnych metod, jest bardziej oszczędny. Oznacza to, że nawet małe firmy mogą sobie pozwolić na skuteczne działania marketingowe w internecie i konkurencję z dużo większymi firmami.

Nowoczesne sposoby na promocję w internecie i rozwój marketingu internetowego sprawiają, że przedsiębiorcy mają do dyspozycji coraz większej liczby spersonalizowanych narzędzi marketingowych, które ułatwiają docieranie do potencjalnych klientów i przedstawianie im reklam dostosowanych do ich potrzeb. W ten sposób można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty niż w przypadku tradycyjnych metod marketingowych.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl


Materiał partnera

Total
7
Share